Dlaczego ulotki reklamowe się nie sprawdzają i czym je zastąpić?

Dlaczego ulotki reklamowe się nie sprawdzają i czym je zastąpić?

Ulotki reklamowe w wielu formatach niezmiennie od wielu lat zajmują czołowe miejsce w branży marketingowej. Czy jest to jednak wystarczająco dobry pomysł na reklamę firmy lub wydarzenia? Jakie są zalety i wady tego właśnie rozwiązania, oraz na jakie jeszcze sposoby możemy reklamować firmę stacjonarnie? Odpowiedzi na te nurtujące pytania znajdują się w poniższym poradniku.

Ulotka — nieprzemijający trend, czy przeżytek?

Podstawową zaletą ulotek jest stosunkowo niska cena ich produkcji i kolportażu, oraz możliwość dotarcia do sporej liczby odbiorców. Najpopularniejsza obecnie jest podłużna ulotka DL w oszczędnym formacie 9,9 x 21 cm, taka właśnie wielkość pozwala na zauważenie jej pośród wielu innych ulotek. Jednak o  skuteczności ulotek decyduje przede wszystkim forma ich rozprowadzenia. Najbardziej powszechny sposób to wrzucanie ulotek do skrzynek. Wydawałoby się, że to doskonały pomysł na reklamę swojej firmy, jednak każdy z nas niech odpowie sobie sam, co robi z ulotkami znalezionymi w skrzynce. Ogromna większość wyrzuca je do kosza, lub dedykowanej temu skrzyneczki umieszczonej na klatkach schodowych. Powodem jest przesyt tą właśnie formą marketingu. Ulotek w skrzynkach jest tak wiele, że często trudno wyłuskać spośród nich wartościową korespondencję. Dlatego roznoszenie ulotek i wręczanie ich bezpośrednio do ręki przechodniów jest lepszą opcją, jednak nadal niedoskonałą, ponieważ ulotkowicz z reguły niewiele wie o reklamowanej firmie i nie jest w stanie odpowiedzieć na pytania osób zainteresowanych.

Skuteczne sposoby reklamy firmy „poza siecią”

Pomimo dużej popularności, przez ostatnie lata ulotki reklamowe straciły siłę nośną swojego przekazu. Roznoszenie ulotek stało się zajęciem trudnym i nieprzynoszącym zadowalających rezultatów, ponieważ część spółdzielni mieszkaniowych zabrania wrzucania reklam do skrzynek. Istnieją jednak inne, zdecydowanie skuteczniejsze formy reklamy lokalnej.

Banery reklamowe

Rzucający się w oczy, dobrze zaprojektowany baner reklamowy jest doskonałą formą marketingu. W zależności od dostępnych środków finansowych można zdecydować się na niewielki model w intensywnie uczęszczanej okolicy, lub ogromny baner przy autostradzie. Ważne, żeby przykuć wzrok potencjalnych klientów i dać się zapamiętać.

Reklama w lokalnej prasie

Bezpłatne gazety lokalne z ogłoszeniami i nowinkami kolportowane w sklepach trafiają do ogromnej rzeczy konsumentów. Warto skorzystać z tej opcji, szczególnie że koszt porównywalny jest do tego, jaki trzeba zapłacić za ulotki reklamowe.

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe z logo wręczane na konferencjach, targach branżowych, lub klientom odwiedzającym i korzystającym z usług to bardzo dobre rozwiązanie. Smycze, kubki, długopisy, breloczki, czy przenośna pamięć z logotypem wywołają pozytywne skojarzenia z firmą, a zadowolony klient zawsze wraca.

Branding zewnętrzny

Nie warto oszczędzać na brandingu, ponieważ zostanie zauważonym to już połowa sukcesu. Jeśli obrandujemy siedzibę firmy, aby widoczna była z daleka, klienci z pewnością to zapamiętają i nie będą szukać dalej. Jest to lepszy sposób, niż ulotki reklamowe, szczególnie kiedy siedziba firmy mieści się w centrum miasta, lub przy ruchliwej ulicy.