Dwie najskuteczniejsze formy na zbudowanie reklamy w internecie?

Dwie najskuteczniejsze formy na zbudowanie reklamy w internecie?

Reklama w internecie to podstawa każdej strategii marketingowej. Każdy przedsiębiorca musi zadbać o ten element marketingu, aby jego firma przynosiła zyski.

Czym jest reklama w internecie?

Taka reklama to nic innego jak marketing internetowy. Polega na reklamowaniu swojej firmy w internecie, za pomocą różnych metod, aplikacji. Dzięki temu możesz zdobyć nowych klientów, budować zaufania lub markę, a także wiele innych. Swoje działania w marketingu internetowym możesz mierzyć cały czas, na bieżąco, co pozwoli Ci na wprowadzeniu odpowiedniej strategii. Reklama w internecie ma wiele metod i odmian.

Google AdWords

To właśnie AdWords daje możliwość na pojawienie się w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami. To pozwala na samodzielnie układanie komunikatów i testowania ich pod względem skuteczności, jak i samodzielnym wybraniu grupy odbiorców. Ta forma reklamy w internecie pozwala na tworzenie przekazu w formie tekstowej, która zawiera link prowadzący do Twojej strony internetowej. Wykorzystanie linków sponsorowanych daje możliwość wystąpienia reklamy w najbardziej klikalnym miejscu. Reklama zostanie umieszczona na górze wyszukiwarki Google. AdWords pozwala tworzyć reklamy, które będą wyświetlać się konkretnej grupie odbiorców. To oznacza, że zawiera w sobie remarketing, a on jest świetnym sposobem na odzyskanie klienta, który był na Twojej stronie internetowej. Oprócz przyciągania ludzi, którzy byli na Twojej stronie, AdWords może wyświetlać reklamy nowej grupie odbiorców, którzy są na przykład czytelnikami bloga o danej tematyce. Google AdWords pozwala na całkowitą kontrolę kosztów, ponieważ już na samym początku możemy dowiedzieć się ile wydamy na reklamę.Koszt zależy od naszych wymagań. Możemy nawet samodzielnie ustalać kwotę, jaką zapłacimy za każde, jedno kliknięcie w naszą reklamę w przeglądarce. Taka reklama w internecie jest niemal idealną formą, ponieważ umożliwia szybkie dotarcie do klienta i ma ogromny zasięg.

Facebook Ads

Reklama w internecie za pomocą Facebook Ads jest na pewno dobrą formą do zaistnienia w internecie. Użytkowników Facebooka jest wiele i spędzają oni dużo czasu na tej platformie. To powoduje, że warto zapoznać się z tą formą reklamy w internecie. Tak samo, jak w Google Ads możesz określić naszą grupę docelową. Możesz określić ich zmienne jak lokalizacja, praca, zainteresowania itd. Facebook Ads wyliczy nam potencjalny zasięg reklamy. Mamy dwie możliwości:

  • Sami tworzymy całą reklamę za pomocą Marketplace.
  • Pozwalamy specjalistom z Facebooka stworzyć i kierować naszą reklamą.

Reklama za pomocą tego systemu daje możliwość kierowania użytkowników na firmowe strony www lub sklepy internetowe. Płatność za reklamę możemy wybrać wśród kategorii CPC, czyli za kliknięcie, bądź za wyświetlenia u danej liczby osób, czyli CPM. Możemy zmienić to podczas trwania kampanii.

Reklama w internecie jako ważny element strategii marketingowej musi być precyzyjne skonfigurowana. Warto więc przemyśleć, do jakiej grupy docelowej kierujesz przekaz. To pozwoli zaoszczędzić na reklamie i trafić do większego grona potencjalnych klientów.