Gazetki reklamowe – dlaczego nadal się je stosuje?

Gazetki reklamowe – dlaczego nadal się je stosuje?

Czy w dobie internetu, tradycyjne sposoby prezentowania swojej oferty mają rację bytu? Dziś skupiamy się na marketingowej mocy gazetek reklamowych.

Jak skutecznie dotrzeć do klienta?

Wyżej postawione pytanie zadają sobie właściciele zarówno handlowych molochów, jak też osoby prowadzące małą działalność gospodarczą. Wraz z rozpowszechnieniem się nowego sposobu dystrybucji produktów – internetu – zmienił się sposób reklamowania swojej oferty. Coraz większe znaczenie zaczęły odgrywać media społecznościowe, pozwalające na stały kontakt z klientem 24/7. Niebagatelną rolę posiada również pozycjonowanie, które w uproszczeniu opisać można jako ogół działań, mających na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Do nowoczesnych sposobów wspierania sprzedaży zaliczyć można również mailingi (newslettery), tworzenie contentu dobrej jakości na firmowych blogach, inwestowanie w Google AdWords itp. W tak dynamiczne zmieniających się warunkach, dyktowanych przez zwiększającą się rolę internetu, wydawać by się mogło, że gazetki reklamowe odeszły do lamusa. Z jakiegoś powodu dzieje się jednak inaczej i warto poświęcić chwilę na zrozumienie tego fenomenu.

Skąd popularność gazetek reklamowych?

Właściwie prawie wszystkie sieci handlowe inwestują w drukowanie gazetek promocyjnych, które później klienci mogą znaleźć albo pod drzwiami mieszkania (ewentualnie w skrzynkach pocztowych), albo w strefie kas sklepów. Praktyki poszczególnych sieci różnią się między sobą w takich kwestiach, jak ilość drukowanych gazetek czy sposób ich dystrybucji. Niezależnie od tych decyzji, wykorzystując ten bezpośredni sposób reklamy, sklepy mają szansę wygenerować znaczące zasięgi.

Popularna metoda door-to-door to skuteczny sposób na stanie się widocznym dla potencjalnego klienta – nawet jeśli tylko rzuci on wzrokiem na taką reklamę, w jego świadomości zapisze się informacja o aktualnych promocjach w danym sklepie.To z kolei przekłada się na wysoki współczynnik konwersji. Ten wskaźnik można w uproszczeniu opisać jako procentowe wyrażenie ilości osób, które wykonały pożądaną przez nas akcję – zakup produktu. Gazetki reklamowe pozwalają na bezpośrednie dotarcie do ogromnej liczny klientów, co ma realny wpływ na poprawę współczynnika konwersji.

Dlaczego internet nie wyparł gazetek reklamowych?

Jak podają badania, nadal więcej osób preferuje gazetki reklamowe z papieru od tych elektronicznych, dostępnych w sieci. Ogromną rolę odgrywa tutaj przyzwyczajenie oraz wygoda. Klient nie musi bowiem wyszukiwać oferty konkretnego sklepu, bo ma ją pod ręką. Z pomocą gazetek reklamowych można trafić również do ogromnej liczby osób, które rzadko, albo wcale nie korzystają z internetu, np. do emerytów. Takie grupy nadal stanową znaczący odsetek sieciówek spożywczych i dyskontów zlokalizowanych na polskich osiedlach. Specjaliści odpowiadający za marketing dostrzegają te wszystkie zalety gazetek reklamowych, dlatego publikacje papierowe nadal stanowią ważny filar w kampaniach marketingowych przedsiębiorstw związanych nie tylko z branżą spożywczą.