Hostessa – czy to opłacalne?

Hostessa – czy to opłacalne?

Marketing bezpośredni wciąż jest jednym z najpopularniejszych sposobów przyciągania klientów do skorzystania z usług firmy. Jedną z najczęściej spotykanych form takiego marketingu bezpośredniego jest korzystanie z usług hostess. Agencja hostess jest w stanie wynająć nam na określony czas bądź wydarzenie pracowników, którzy będą zajmować się proponowaniem naszych usług klientom przybyłym na wydarzenie.

Charakterystyka marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem hostess

Marketing z wykorzystaniem hostess jest wciąż bardzo często wykorzystywaną formą marketingu bezpośredniego. Przechadzając się po galerii handlowej, nie sposób nie zauważyć stoisk, przy których hostessy zapraszają nas do zapoznania się z ofertą, wypróbowania produktu lub porozmawiania o naszych potrzebach względem danego produktu, lub usługi. Bardzo często jednak hostessy są zatrudniane jedynie w celu rozdania materiałów takich jak ulotki reklamowe czy broszury z ofertą naszej firmy. Z danych agencji marketingowych wynika, iż zatrudnianie agencji w celu zaprezentowania oferty firmy wciąż jest bardzo skutecznym sposobem zainteresowania klienta produktem. Często klient, przechodząc obok miejsca, które go interesuje, najzwyczajniej w świecie nie ma odwagi, by rozpocząć rozmowę lub zapytać o coś. Dlatego hostessa, która jest profesjonalnie wyszkolonym pracownikiem, z łatwością nawiązuje kontakt z klientem, co może zaowocować sprzedanym produktem lub chociaż zainteresowaniem klienta naszą firmą.

Jakie firmy skutecznie mogą korzystać z tego sposobu przyciągania klientów

Z usług agencji hostess mogą korzystać wszystkie firmy, które proponują usługi mogące zainteresować klienta podczas jednej rozmowy. Świetnym przykładem są banki, które coraz częściej korzystają z usług hostess, które w łatwy i przystępny sposób mogą zaprezentować podstawową ofertę konta osobistego oraz karty kredytowej. Często hostessy są również zatrudniane w celu wypromowania nowego produktu znanej już firmy. W takich przypadkach możemy spotkać się z sytuacją, w której hostessy zapraszają klientów do darmowego spróbowania produktu żywnościowego lub napoju. Poza tym wszystkie firmy, które stosują marketing korzystając z ulotek. Wtedy hostessy w skuteczny sposób mogą zająć się rozprowadzeniem tego typu materiałów reklamowych.

Gdzie stoiska z hostessami zdają egzamin

Stoiska z hostessami są bardzo często spotykane w galeriach handlowych. W takich miejscach określony firmy mają wykupione miejsce i stoisko jest dostępne przez cały okres otwarcia galerii. Innym, bardzo skutecznym miejscem, gdzie stoiska z hostessami zdają swój egzamin są wszelkiego rodzaju festiwale, targi lub inne wydarzenia, które skupiają dużą liczbę uczestników. Tym większa skuteczność takiego stanowiska z hostessami, im bardziej spójna będzie działalność firmy z przedmiotem targów. Przykładem mogą być targi samochodowe, gdzie największy sukces mogą odnieść stoiska z hostessami, które promują produkty związane z motoryzacją jak akcesoria samochodowe, płyny lub ubezpieczenia.