Marketing w Internecie, czyli e-marketing!

Marketing w Internecie, czyli e-marketing!

Marketing to w skrócie dobrze przemyślana strategia, pozwalająca na osiągnięcie długofalowych skutków. Często jej celem jest dotarcie do jak największej liczby osób zainteresowanych produktem. Marketingowcy od lat wykorzystują wszelkie dostępne narzędzia pozwalające na sprawną realizację strategii. Takim narzędziem jest również Internet. Jak wykorzystuje się Internet do działań marketingowych?

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing Internetowy, inaczej – e-marketing, to najszybciej rozwijająca się gałąź marketingu. Ogromna ilość firm poszukuje w sieci potencjalnych klientów. E-marketing to działania mające na celu wprowadzenie strategi ułatwiającej promocje nowego produktu, przedstawienie go innej grupie odbiorcze czy wprowadzenie produktu na rynek. Działanie marketing internetowego dąży do jak najlepszej widoczności firmy bądź produktu w Internecie. Najważniejszym czynnikiem e-marketingu jest budowanie kontaktu między firmą a odbiorcą. Narzędzia jakie udostępnia Internet oznacz, że w przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, rola klienta się znacznie zwiększa.

Jak w praktyce wygląda e-marketing?

Reklama w Internecie składa się z ogromnej ilości elementów, które zmieniają się jeszcze częściej niż w przypadku tradycyjnego marketingu. W ciągu miesiąca poszczególne kampanie zmieniają swoją formułę i stylistyce kilkukrotnie, szybko reagując na zmiany na rynku. Do najpopularniejszych działań marketingu Internetowego należą:

  • Content Marketing,
  • E-Mail Marketing,
  • Pozycjonowanie stron WWW,
  • Marketing Wirusowy,
  • Marketing na serwisach społecznościowych,
  • Video Marketing,
  • Google Ads

Najlepiej ugruntowane w historii e-markeingu, a co za tym idzie, często najskuteczniejsze są Content Marketing oraz E-mail Marketing.

Czym jest Content Marketing?

Marketing treści to nic innego jak strategia marketingowa, która ma na celu tworzenie przydatnych treści. Atrakcyjne treści mają zainteresować nowych klientów i utrzymywać kontakt ze stałymi klientami. Content Marketing to przede wszystkim nakłonienie klienta do pewnego działania (np. wzięciu udziału w konkursie lub akcji promocyjnej, zakupu produktu), które ma przynieść zysk. Co ciekawe, popularne ostatnio blokowanie reklam w Internecie sprawiło, że należący raczej do tradycyjnego marketingu, marketing treści odnalazł drugą młodość właśnie w Internecie.

Czy e-mai Marketing jest opłacalny?

Wielu ludziom wydaje się, że marketing e-mailowy przeszedł do lamusa, ale jest to wyjątkowo mylne wrażenie. E-mail Marketing pozwala na analizowanie oraz kontrolę własnych baz adresów e-mail, obsługiwania informacji zwrotnych i tworzenia wyspecjalizowanych kampanii do wąskiego grona odbiorców. Do zadań e-mail marketingu zalicza się przede wszystkim budowanie wizerunku firmy, sprzedaż oraz budowę lojalności konsumenckiej. Co ciekawe, w Polsce w 2018 roku e-mail marketing posiadał 3 proc. udziałów w rynku reklam. Korzystanie z e-mail marketingu pozwala na rozwój programów lojalnościowych, prowadzenia działań PR-owych oraz przeprowadzania wszelakich badań marketingowych.