Mobilne formy marketingu – przyczepy reklamowe

Mobilne formy marketingu – przyczepy reklamowe

Spośród wielu metod marketingu na czoło wybijają się rozmaite formy reklamy lokalnej. W dobie wszechobecnego internetu wiele firm stawia na marketing internetowy, błędem jednak jest korzystanie tylko z tego rodzaju reklamy. Mnogość wyskakujących okienek na popularnych stronach może wzbudzić złość, dlatego odbiorcy wolą mniej nachalne formy reklamowania. Doskonałym przykładem na sukces są mobilne przyczepy reklamowe.

Dlaczego przyczepa reklamowa jest dobrym pomysłem?

Przyczepy reklamowe są sprawdzonym środkiem nośnym reklamy firmy, wydarzenia, a nawet ogłoszenia społecznościowego. W zależności od wysokości środków do rozdysponowania można kupić własną przyczepę, lub ją wynająć. Druga opcja jest tańsza, jednak jeśli kampania reklamowa ma być rozłożona w długim okresie czasu, systematyczna i przynosząca wymierny efekt, najlepiej nabyć własną przyczepę reklamową. Zakup lub wynajęcie samochodu reklamowego to świetne rozwiązanie dla:

  • dużych supermarketów — informacja o aktualnych promocjach,
  • polityków — reklama w trakcie kampanii wyborczej,
  • nowych firm — aby zostać zauważonym,
  • instytucji — ogłoszenia społecznościowe,
  • urzędów miast i gmin — ogłoszenie wydarzeń lokalnych.

Dlaczego ta właśnie forma reklamy jest skuteczna?

Laweta reklamowa lub przyczepa reklamowa ma jedną, ale bardzo ważną przewagę nad billboardami i banerami — jest mobilna. Oznacza to, że może przemieszczać się po dowolnej płaszczyźnie bez ograniczenia czasowego. W ciągu jednego dnia może pokonać kilkaset kilometrów ruchliwych ulic, autostrad, a także parkować w najbardziej uczęszczanych miejscach. Taka metoda marketingu ma na celu dotarcie do maksymalnej liczny odbiorców w krótkim czasie i przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Docelowo powoduje zapamiętanie logotypu, wydarzenia lub promocji i skupienie na tych informacjach uwagi potencjalnych klientów.

Jak zaprojektować taką reklamę?

Aby przyczepa reklamowa sprawdziła się, nie wystarczy, że „tylko będzie”. Kluczowy jest projekt płaszczyzny reklamowej. Można skupić się na chwytliwym lub humorystycznym haśle przewodnim, wtedy na pewno zapadnie w pamięć, ponieważ o to tak naprawdę chodzi. Logotyp firmy powinien być bardzo widoczny, aby treść i grafika kojarzyły się z logiem i jasno wskazywały, gdzie należy szukać reklamującego się podmiotu. Dodatkowe opcje dźwiękowe są niezwykle pomocne — megafon i ciekawe hasła na pewno spowodują, że oczy odbiorców natrafią na przyczepę reklamową.

Gdzie ustawić przyczepę reklamową?

Brak płatności za postój w wielu intensywnie uczęszczanych przez przechodniów miejscach daje duże pole do popisu i powoduje wyższość tej właśnie formy marketingu nas stacjonarnymi banerami. Idealnie byłoby, aby przyczepa reklamowa była w ruchu — wtedy istnieje duża szansa na większą liczbę odbiorców. Jednak nie da się jeździć 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, czasem trzeba odpocząć lub „obstawić” oblegane aktualnie miejsca. Najlepiej przyczepę postawić w bliskim sąsiedztwie eventów okolicznościowych, imprez z cyklu „Dni miasta”, w pobliżu parków latem, lub obok galerii handlowych, czyli wszędzie tam, gdzie panuje duży ruch uliczny.